2015. október 11., vasárnap

MindMeister - Fogalomtérkép



A mostani feladatom számomra eddig a legkedvesebb: online fogalomtérképet kellett szerkeszteni az előző órán megismert MindMeister felületén. 

Úgy érzem, kicsit bőségesre sikeredett a gondolattérképem: a latin igeragozás egy szeletét dolgoztam fel; az alapokat - úgymond. Nem teljesen gondolattérkép-szerű lett a kivitelezés, inkább egy rendszerező összefoglalást készítettem, ami rengeteg segítséget nyújthat bárkinek, aki tanulja a nyelvet. Nagyon érdekes volt, ahogy próbálgattam, hogyan lesz kvázi tökéletes a kinézete a térképnek, de úgy gondolom, végül sikerült megoldanom. Rengeteg az alpont, így teljesen logikusan fel lehet építeni a gondolatainkat ezzel a kis alkalmazással, illetve könnyen átlátható a felület. Én egy legördülő "menüpontos" verziót választottam, mert úgy gondolom, ez a stílus felel meg a legjobban a feldolgozott témámnak.

Izgalmas lehet egy-egy közoktatásban tanulónak is, hogy maga szerkesszen adott anyagrészhez ilyet: segítheti egyrészt a tanulást, másrészt a rendszer kialakítása a fejben is rendet tehet. Hasznosnak tartom a tanár szempontjából is: ha egy MindMeisterrel elkészített "vázlatot" a diákok megkapnak, az újdonság varázsa és az érdekesség könnyebbé teheti a memorizálást. Pláne egy ilyen nehéz nyelvnél, mint a latin.
Egy apró hátrányt említenék csak meg: nálam egy kicsit lassú a legördítés, valószínűleg a sok adat miatt.

Csak remélhetem, hogy nem vétettem hibát az elkészítésekor: elgondolkodtató, hogy az elvileg biztos tudásom mennyire biztos, ha többször végig kell gondolnom, mit, hogyan, miért is úgy kell ragozni, ahogy. Ebben is sokat segíthet az online fogalomtérkép szerkesztése: a tanár átgondolhatja, rendszerezheti az adott anyagrészt, biztosabb tudást kialakítva, így magabiztosabban tud előadni is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése